Hørve skole hvem er vi

Hørve skole ligger i den smukke natur omkring Vallekilde Hørve med kort afstand til Hørve station. På Hørve skole kender vi alle hinanden- voksne som børn, hvilket skaber et trygt miljø, hvor vi er gode til at passe på hinanden og dermed få det bedste fundament for et godt skoleforløb. Vi har nogle flotte faglokaler, store klasselokaler og en lille klassekvotient. Hørve skole har nogle skønne udeområder med en flot legeplads og fodboldbaner samt den store hal i baghaven, hvor vi har idræt.

På Hørve skole ser vi forældre som de vigtigste samarbejdspartnere for deres børn trivsel og udvikling i skolen. Derfor lægger vi stor vægt på et forpligtende og tæt skole/hjem samarbejde med respekt og anerkendelse af hinandens perspektiver.

På Hørve skole starter hver dag med morgensang i vores Aula, hvor vi synger 2 sange- en populærsang og en kanon. Her får eleverne beskeder og hvis der er fødselsdag, synger hele skolen fødselsdag for fødselarerne.

På Hørve skole ved vi, at ejerskab sikrer motivation og det skal være sjovt at gå i skole. Derfor inddrages eleverne i skolens dagligdag og undervisning og gennem vores aktive elevråd, sikrer vi et tæt samarbejde mellem elever og personale. Hørve skole kan også prale af at have egen legepatrulje, hvor vores uddannede legepatrulje-elever laver lege for eleverne i udvalgte frikvarterer. Det udvikler elevernes ansvar for hinanden, skaber gode venskaber på tværs af klasserne og er med til sikre gode frikvarterer for alle elever.

Hørve skole har også et engageret afdelingsråd som består af forældre fra skolen, personale og ledelse. Afdelingsrådet arbejder for at skabe udvikling på skolen, både ift. til trivsel og læring. Vi taler i dette forum om udvikling af morgensang, læringsportaler, skolefester, indsatser ifm. undervisning mm.

Hørve skole er en stor del af lokalsamfundet og vi tror på, at et tæt samarbejde i og uden for skolen skaber den stærkeste skole.  Hvert år er en del af Hørve skoles elever til julebagning på Bakkegården og deltager i den årlige VHG-dag.

Hørve skole er et rart og trygt læringsmiljø.