Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skoleudviklingssamtaler

Krav jf. lovgivning om gennemsigtighed og åbenhed i uddannelser (vejledning til skoleudviklingssamtaler, s. 10): ”Der skal i forlængelse af skoleudviklingssamtalen udarbejdes et notat med gengivelse af evalueringens resultater. Det kan eksempelvis være et kort referat af skoleudviklingssamtalen, men der er ikke formkrav til notatet, som gøres tilgængeligt på skolens hjemmeside.”

 

På baggrund af skoleudviklingssamtale på Hørve Skole i skoleåret 2022-2023, har vi arbejdet med nedenstående målsætninger indenfor et dannelses-, trivsels- og fagligt perspektiv. Til næste skoleår har vi igen skoleudviklingssamtaler, hvor aktuelle fokusområder indenfor perspektiverne vil blive drøftet. Skoleudviklingssamtalerne er omfattet af § 2, stk. 1, nr. 5, i lov om gennemsigtighed og åbenhed i uddannelser.

 

Opstillet mål

Hvordan er der arbejdet med målet?

I forbindelse med Hørve Skoles arbejde med læringssamtaler ønsker skolen at have mere fokus på elevernes portefølje. Dette så der ikke opstår mellemrum mellem læringssamtalerne.

Ledelsen har drøftet målet internt og med det pædagogiske personale.

Fremadrettet fokus er læring fremfor produkter.

Lærerne får i skoleåret 2023-2024 tildelt tid til elevsamtaler, så elevernes perspektiver kan blive inddraget.

Hørve Skole er nysgerrig på klassekonferencer, som afholdes på Asnæs Skole og Fårevejle Skole. Skolen vil blive inspireret af disse skoler med det mål at opstarte klassekonferencer.

Skolens ledelsen har indhentet materiale om klassekonferencer og er i gang med forberedelse og planlægning af klassekonferencer for skoleåret 2023-2024.